Hmm, starí rodičia mi spomínali, že je to dosť idealistická prestava - ak sa o ne staral človek, ktorý tomu nerozumel, stačilo, že si samé zaobstarali "palivo", ktoré im celkom nesedelo, a bolo po nich. Aj teraz záleží na detailoch. Aj keď sa dnes klamstvá opakujú denne, neznamená to, že sa stanú pravdou.
XXI | 12.10.2023 09:12 -> Musíš byť veľmi naštvaný, keď celosvetové štatistiky ukazujú, že spaľováky horia percentuálne omnoho viac, ako EV. Ešte aj tá loď vzbĺkla na podlaží, kde boli samé spaľováky. Musíš sa cítiť veľmi trápne.
XXI | 12.10.2023 09:53 -> Myslis ani mobil, notebook, hodinky, tablet, ci ine veci na baterky? Lebo v tvojom svete je vsetka elektrina na parny pohon. Aj vodne, solarne, veterne, pribojove, precerpavacie elektrarne ci prichadzajuca jadrova synteza (nie fuzia), ze? No, este vela vzdelavani nas caka na slovenskom sedlakove. A piskat hluposti si sa rozhodol sam. Nikto ti to nenanutil.
Valiant | 12.10.2023 13:44 -> Myslím, že mňa presviedčať netreba. Skôr vás treba zbaviť strachu a nočnej mory, menom EV. Rovnako, ako vy, argumentovali vydesení odporcovia príchodu elektriny, či vlaku. Nikto totiž netvrdil, že elektrina, či vlak nemôže zabiť, ale stačí tomu porozumieť, mať k tomu rešpekt, zodpovednosť a prestať sa báť. Neodmietnem predsa krájať nožom chlieb, lebo sa môžem porezať.
Strach a nočná mora? Ja odmietam EV preto, lebo je to po každej stránke horší produkt ako ICE automobil. Žiadny strach v tom nie je. Pár krát som mal EV požičané ako náhradné auto, keď moje bolo v servise. Ďakujem, nechcem.
Daniel: No tak u takych zelenych sudruhov v Nemecku prave teraz 72% elektriky v zastrcke pochadza z pary. Aby sme boli presni - 41% z uhlia, 19% z plynu a 10% z biomasy. Aktualne je elektrina v Nemeckej zasuvke zatazena emisiami 699g CO2eq/kWh a taka Tesla ktoru dnes v noci nabijas zo zasuvky bude zajtra jazdit s emisiami 150g CO2/km, teda vacsimi ako nejaky diesel.
mj: V takej baterke v mobile je uchovavana energia okolo 10 watthodin, vo velkej baterke k naradiu z Lidla 60-80Wh a v takej baterke z auta 1000x viac. To ako keby si porovnaval intenzitu vybuchu malej detskej petardy a rucneho granatu...
@Sun-c Podla tych tvojich cisel ma Tesla spotrebu 21.4 kWh/100km co moc nesedi. Este tak 18 pre rychlu jazdu po dialnici by som bral (Model 3), v meste kludne aj okolo 15.
A googlim, ze z litra nafty je 2.7kg CO2, tak do 150g/km by musel mat diesel spotrebu do 5.55l. To mi tiez realne (nie v technicaku) moc nevychadza.
Plus treba zaratat CO2 na vyrobu a distribuciu paliva. Je o dost cistejsie poslat elektrinu kablom, ako vozit ropu v tankeroch a potom ju rozvazat v cisternach.
Aj keby sme to ignorovali, pre zdravie su ovela horsie emisie NOx, co objektivne sposobuje mnozstvo chorob a skracuje zivote.
Aj keby mali EVcka tie iste emisie, tak ich aspon nevypustaju v centrach miest, ale niekde mimo.
Neviem, preco sa za kazdu cenu bijete za pravo znecistovat si vzduch.
Sun-c | 12.10.2023 23:50 -> Uplne hluposti pises. To, ako Nemecko vyraba elektrinu nie je vlastnost EV. To by si mohol napisat aj o svojom PC, ci mobile, ze ide na uhlie a paru. Rovnaka tupa demagogia, ako pri K(r)yptikovi.
Valiant | 12.10.2023 16:45 -> Mne je jasne, ze svoje videnie EV si si vytvoril na zaklade stareho zazitku. Ked zacinali spalovaky, tiez nikto nezacal vyrabat nakladiaky ako prve a tovar sa nosil vlakom a konskymi povozmy. Ale stacilo 10-15 rokov od zaciatku masovej vyroby aut a uz nikto, ako autami naklad nevozil. V EU staci hranica dojazdu nakladneho EV 800km a uz spalovacie verzie nakladiakov su mimo. Podla tachografu nesmies za den jazdit viac ako 4.5 hodiny pri maximalke 90km/h. Takze cca 400km bez prestavky. Potom je povinna 45 minutova prestavka a znova mozes ist 4.5 hodiny a to je na den vsetko. Takze 800km a to som nespomenul moznost, ze pocas tych 45 minut prestavky mozes nabijat. Mercedes uz tento limit dosiahol a Tesla Semi, ktore pouziva Pepsi uz spravi dojazd cca 1700 km bez nabijania pri priemernej vahe nakladu 32 ton. Je nacase si aktualizovat svoje vnimanie EV. Vyvoj nezastavis. A to je len rok 2023. Kde je 2035, kedy sa dohodlo na konci vyroby (nie pouzivania) spalovakov.
Daniel, si mimo, ako vždy. EV sa vyvýjajú už vyše 100 rokov a ten vývoj nikam nevedie. Nákladné autá na elektriku sú ešte oveľa väčší nezmysel, než osobáky. Pri náklaďákoch je úplne vylúčené, aby mohli byť nahradené EV. Už pre osobné autá nemáme na zemeguli dostatok vzácnych kovov do bateriek. Aby náklaďák vozil batériu vážiacu 8 ton, to je úplne vylúčené, že by tadeto viedla cesta.
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
Smutny koniec mnozstva prototypov, bez ohladu na druh pohonu. A ze ich za tie roky spalovania bolo.
Jeden detail je mierne odlišný - tie z rokov spaľovania nebol problém uhasiť.
Peck | 11.10.2023 13:09 -> A ani zapalit.
A tieto nové ani netreba zapaľovať. Robia to samé.
Valiant | 11.10.2023 13:16 -> U spalovakov sa o to "same" postara elektronika zapalovania.
Tieto zariadenia majú elektronické zapaľovanie iba veľmi zriedkavo, preto sú také spoľahlivé - na rozdiel od chabých pokusov o prechod na el.
Takto tú planétu nezachránime.
I stand with grass 🌿
Kone nehoreli vôbec, tvorili ekologické hnojivo, palivo si vedeli zaobstarať samé a autopilot bol v základnej výbave. 😎
Hmm, starí rodičia mi spomínali, že je to dosť idealistická prestava - ak sa o ne staral človek, ktorý tomu nerozumel, stačilo, že si samé zaobstarali "palivo", ktoré im celkom nesedelo, a bolo po nich. Aj teraz záleží na detailoch. Aj keď sa dnes klamstvá opakujú denne, neznamená to, že sa stanú pravdou.
Valiant ake percento tych kosaciek vzblklo ?
Netvár sa, že rozumieš percentám!
Cize vies velke prdlajs :D
Celkom stačí jeden žhavý elektromobil na trajekte, alebo v parkovacom dome
prostí ľudia sa vždy branili pokroku
a v čom je ten pokrok? že už nebudeme mať benzínové autá ale len autá poháňané parou? na uhlie?
XXI pocul si uz o tom ze sa rovnako moze vznietit aj baterka v mobile ? Dufam, ze ziaden nepouzivas ...
Mobil sa dá hodiť do umývadla, na kosačku bude treba mať bazén a na auto...
na auto kontajner
dobrý nápad sú tie zelené ečv, zásadne nikdy neparkujem vedľa takého auta
a kľudne ma môžete obviniť z evfóbie
XXI | 12.10.2023 09:12 -> Musíš byť veľmi naštvaný, keď celosvetové štatistiky ukazujú, že spaľováky horia percentuálne omnoho viac, ako EV. Ešte aj tá loď vzbĺkla na podlaží, kde boli samé spaľováky. Musíš sa cítiť veľmi trápne.
Chápem, liberálko, ty rozkážeš a ja ja musím pískať ako si zamanieš.
A nikdy si nekúpim auto na parný pohon. Už nežijeme v stredoveku.
XXI | 12.10.2023 09:53 -> Myslis ani mobil, notebook, hodinky, tablet, ci ine veci na baterky? Lebo v tvojom svete je vsetka elektrina na parny pohon. Aj vodne, solarne, veterne, pribojove, precerpavacie elektrarne ci prichadzajuca jadrova synteza (nie fuzia), ze? No, este vela vzdelavani nas caka na slovenskom sedlakove. A piskat hluposti si sa rozhodol sam. Nikto ti to nenanutil.
Daniel, nerob zo seba debila a kúp si elektromobil ty. Pokiaľ s ním pár rokov vydržíš, tak potom tu dělaj machry.
Valiant | 12.10.2023 13:44 -> Myslím, že mňa presviedčať netreba. Skôr vás treba zbaviť strachu a nočnej mory, menom EV. Rovnako, ako vy, argumentovali vydesení odporcovia príchodu elektriny, či vlaku. Nikto totiž netvrdil, že elektrina, či vlak nemôže zabiť, ale stačí tomu porozumieť, mať k tomu rešpekt, zodpovednosť a prestať sa báť. Neodmietnem predsa krájať nožom chlieb, lebo sa môžem porezať.
Strach a nočná mora? Ja odmietam EV preto, lebo je to po každej stránke horší produkt ako ICE automobil. Žiadny strach v tom nie je. Pár krát som mal EV požičané ako náhradné auto, keď moje bolo v servise. Ďakujem, nechcem.
Daniel: No tak u takych zelenych sudruhov v Nemecku prave teraz 72% elektriky v zastrcke pochadza z pary. Aby sme boli presni - 41% z uhlia, 19% z plynu a 10% z biomasy. Aktualne je elektrina v Nemeckej zasuvke zatazena emisiami 699g CO2eq/kWh a taka Tesla ktoru dnes v noci nabijas zo zasuvky bude zajtra jazdit s emisiami 150g CO2/km, teda vacsimi ako nejaky diesel.
mj: V takej baterke v mobile je uchovavana energia okolo 10 watthodin, vo velkej baterke k naradiu z Lidla 60-80Wh a v takej baterke z auta 1000x viac. To ako keby si porovnaval intenzitu vybuchu malej detskej petardy a rucneho granatu...
@Sun-c Podla tych tvojich cisel ma Tesla spotrebu 21.4 kWh/100km co moc nesedi. Este tak 18 pre rychlu jazdu po dialnici by som bral (Model 3), v meste kludne aj okolo 15.
A googlim, ze z litra nafty je 2.7kg CO2, tak do 150g/km by musel mat diesel spotrebu do 5.55l. To mi tiez realne (nie v technicaku) moc nevychadza.
Plus treba zaratat CO2 na vyrobu a distribuciu paliva. Je o dost cistejsie poslat elektrinu kablom, ako vozit ropu v tankeroch a potom ju rozvazat v cisternach.
Aj keby sme to ignorovali, pre zdravie su ovela horsie emisie NOx, co objektivne sposobuje mnozstvo chorob a skracuje zivote.
Aj keby mali EVcka tie iste emisie, tak ich aspon nevypustaju v centrach miest, ale niekde mimo.
Neviem, preco sa za kazdu cenu bijete za pravo znecistovat si vzduch.
Sun-c | 12.10.2023 23:50 -> Uplne hluposti pises. To, ako Nemecko vyraba elektrinu nie je vlastnost EV. To by si mohol napisat aj o svojom PC, ci mobile, ze ide na uhlie a paru. Rovnaka tupa demagogia, ako pri K(r)yptikovi.
Valiant | 12.10.2023 16:45 -> Mne je jasne, ze svoje videnie EV si si vytvoril na zaklade stareho zazitku. Ked zacinali spalovaky, tiez nikto nezacal vyrabat nakladiaky ako prve a tovar sa nosil vlakom a konskymi povozmy. Ale stacilo 10-15 rokov od zaciatku masovej vyroby aut a uz nikto, ako autami naklad nevozil. V EU staci hranica dojazdu nakladneho EV 800km a uz spalovacie verzie nakladiakov su mimo. Podla tachografu nesmies za den jazdit viac ako 4.5 hodiny pri maximalke 90km/h. Takze cca 400km bez prestavky. Potom je povinna 45 minutova prestavka a znova mozes ist 4.5 hodiny a to je na den vsetko. Takze 800km a to som nespomenul moznost, ze pocas tych 45 minut prestavky mozes nabijat. Mercedes uz tento limit dosiahol a Tesla Semi, ktore pouziva Pepsi uz spravi dojazd cca 1700 km bez nabijania pri priemernej vahe nakladu 32 ton. Je nacase si aktualizovat svoje vnimanie EV. Vyvoj nezastavis. A to je len rok 2023. Kde je 2035, kedy sa dohodlo na konci vyroby (nie pouzivania) spalovakov.
Lenže pri mojom mobile, PC tiež nejdú na paru, keďže žijem na lazoch, kde mám elektriku z benzínovej centrály.
Teraz mi vysvetli, ako si budem nabíjať EV? Mám si k nemu dokúpiť aj dieselagregát?
Daniel, si mimo, ako vždy. EV sa vyvýjajú už vyše 100 rokov a ten vývoj nikam nevedie. Nákladné autá na elektriku sú ešte oveľa väčší nezmysel, než osobáky. Pri náklaďákoch je úplne vylúčené, aby mohli byť nahradené EV. Už pre osobné autá nemáme na zemeguli dostatok vzácnych kovov do bateriek. Aby náklaďák vozil batériu vážiacu 8 ton, to je úplne vylúčené, že by tadeto viedla cesta.